Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Webb
Publicerad: 16 februari 2011, 09:09
Mediebyrån IUM satsar tungt på sökordsmarknadsföring och öppnar byrån Reprise Media i Sverige. Den nya byrån existerar redan globalt inom IPG-nätverket, men kommer nu för första gången till Sverige.
Ämnen i artikeln:
Urban HildingUrban Hilding, vd på IUM. Foto: Rickard Kilström.
Marknaden för sökordsannonsering (SEM/SEO) har exploderat de senaste åren och växer allt mer i betydelse för företag som vill synas på nätet. Nu tar IUM fast på trenden och öppnar en separat verksamhet som helt dedikeras åt SEM och SEO.
– SEM som SEO är idag en mycket viktig del i våra kunders kommunikation. Nu stärker vi detta område rejält i Sverige, inom vår befintliga verksamhet, men under ett separat varumärke med möjligheten att bredda kundbasen ytterligare. Vår målsättning är att ständigt utveckla specialistexpertis i samtliga nu befintliga och kommande kommunikationskanaler. Denna satsning är då en naturlig och mycket spännande del i utvecklingen av vår verksamhet säger IUMs vd Urban Hilding i ett pressmeddelande.
Huvudansvarig för Reprise Media i Sverige blir Fredrik Forsberg. Han var med och startade sökbyrån Ryce 2004 och kommer närmast från Getupdated som köpte hans byrå 2007. Utöver honom är sökspecialisten Therese Frödén med på tåget från start. Ytterligare rekrytering pågår nu, enligt IUM.
– SEM/SEO är några av de snabbast växande kanalerna för marknadsföring idag och är en viktig del i samtliga företags kommunikationsstrategier. Största fördelen med att använda mediebyrån för sökordsmarknadsföring är att det då blir en naturligt integrerad del av den övriga marknadsföringen och kommunikationen. Det är en av de mycket viktiga nycklarna till en lyckad sökstrategi, säger Fredrik Forsberg i en kommentar.
Fredrik Thambert
Ämnen i artikeln:
Urban Hilding