Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Webb
Publicerad: 12 juni 2014, 07:43
Foto: Pressbild.
Senaste kampanjen gav Aftonbladet över 30 000 nya Plus-kunder, vilket innebär att Plus nu har över 200 000 prenumeranter - ett historiskt rekord för tjänsten.
Kampanjen, som är framtagen tillsammans med reklambyrån Svensson, gick brett, både med reklam i radio och tv samt med stor synlighet i Aftonbladets egna kanaler.
– Jag kan nöjt konstatera att kampanjen fick den effekt vi önskade. Aftonbladet Plus har aldrig varit större, säger Aftonbladets Plus-chef Sofia Olsson Olsén, i en kommentar.
Med över över 30 000 nya Plus-kunder har nu tjänsten 200 000 digitala prenumeranter, vilket är rekord för tjänsten. Kampanjen, som varade under 29 dagar, är den enskilt längsta och största Plus-kampanjen någonsin.
Linus Fremin