Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag27.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Webb

Kampanjen startade med en krasch

Publicerad: 20 Oktober 2009, 12:05

I morse var det premiär för Försäkringskassans ny kampanj 300 kr. Anstormningen var så stor att servrarna kraschade.


Ämnen i artikeln:

FörsäkringskassanGarbergs

Kampanjen 300kr.se startade i morse.

– Sajten fungerar nu men det är ett enormt tryck. Förhoppningsvis ska det gå bra, säger Sandra Beijer på Garbergs, som ligger bakom kampanjen.

På kampanjsajten delar 30 företag ut rabattcheckar värda 300 kronor. Var tionde minut kommer nya checkar. Besökaren fyller i sina kontaktuppgifter och får sedan sin check sänd till sin hemadress.

Syftet är att lyfta fram att personer mellan 20 och 29 har 300 kronor i tandvårdsbidrag hos tandläkaren. Redan innan kampanjen gick igång var det ett antal besökare inne på sajten.
– Vi har inte hunnit se dagens statistik men under helgen har 40 000 varit
inne och då hade inte kampanjen startat än.

Hur har ni drivit trafik till sajten?
– Vi går med banners och digitala utomhustavlor och driver även trafik genom sociala medier såsom till exempel Facebook, Twitter och bloggar.

Kampanjsajten hittar du här.

Tobias Rydergren

Ämnen i artikeln:

FörsäkringskassanGarbergs

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.