Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag05.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Webb

Klirr gör selfie-kampanj för Casall

Publicerad: 17 Januari 2014, 12:31

Sefie-bilder på träningsresultat och ett webbträningsprogram lett av träningsprofilen Hannah Andersson är de bärande delarna i Klirrs kampanj för Casall


Ämnen i artikeln:

KlirrCasall

Sportvarumärket Casall startar träningssäsongen 2014 genom att samla en armé av träningssugna tjejer på nätet för. De ska träna tillsammans under 30 dagar med den svenska bloggerskan och träningsprofilen Hannah Andersson.

Kampanjen är skapad av Klirr och går under namnet "Time to Wow" och handlar om att vara stolt över sin kropp och sina träningsresultat.
Tjejerna kan visa upp sina prestationer på hashtaggarna #Timetowow eller #Casallsculpturearmy där 100-tals bilder redan är postade.

Än så länge har nästan 2000 tjejer anmält sig till träningsprogrammet.

– Casall är alltid intresserade att knyta duktiga och inspirerande personer inom träning till sig. Hannah känns helt rätt för att driva Casall Sculpture Army, hon har skinn på näsan och det finns ett jävlaranamma hos henne. Att hon är hälsosam och vältränad är pricken över i:et när vi nu lanserar våra nya träningstajt Casall Sculpture som ger kroppen en perfekt accentuering av formerna, säger Casalls marknadschef, Sara Althini.   

I samband med kampanjen har också iPhone-appen Casall T.O.D (training of the day) uppdaterats med nya träningspass anpassade för rump- och benträning. Appen som lanserades hösten 2012 har cirka 40 000 användare.

Arbetsgrupp Klirr Stockholm
Strateg Fabian Zwedberg
Produktionsledare Carin Sundström
Planner Maja Haraldsson
AD Peter Malmdin
Copy Therese Johansson
Copy Frida Wigström
Utvecklare Qaiser Ali

Arbetsgrupp Casall
Sara Althini, Marknadschef
Claudio Pizzelli, Creative Director
Matthew Griffiths, PT

Krister Berntsson

Ämnen i artikeln:

KlirrCasall

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.