Webb
Lät tittarna kommunicera med Darin under livesänd konsert
Publicerad: 17 december 2015, 09:46
Com Hem lät Darin sväva i ovisshet under en livesänd spelning. Genom nätet fick tittarna rösta fram låtar under sändningen.
På förhand hade intresserade kunnat rösta fram vilka låtarna som Darin skulle köra – men inte i vilken ordning. Det skedde i realtid.
På en skärm kunde musikerna, som inte hade någon fysisk publik med sig i konsertrummet, också se om de gjorde bra ifrån sig eller inte. Det skickades nämligen digitala hjärtan, tomtebloss och applåder som smackades upp på skärmen.
Enligt Com Hem användes symbolerna 165 321 gånger under konserten, som hölls i måndags.
Arbetsgrupp:
Com Hem
Karin Sjögren, Project Manager, Direct Marketing
Niclas Levin, Direct Marketing Manager
Jonas Lundqvist, Marknadsdirektör
Arbetsgrupp Pool.
Projektledare: Eva Inde
Copywriter: Jenny Åberg Hüttner
Art Director: PJ Lindqvist
Original: Emma Sandler
Kundansvarig: Hanna Steiner
Produktion film: FKDV
Produktion webb: Noc Webbyrå
Produktion grafik: Leon&Chris