Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Webb

Lät tittarna kommunicera med Darin under livesänd konsert

Publicerad: 17 December 2015, 09:46

Com Hem lät Darin sväva i ovisshet under en livesänd spelning. Genom nätet fick tittarna rösta fram låtar under sändningen.


Ämnen i artikeln:

PoolCom Hem

På förhand hade intresserade kunnat rösta fram vilka låtarna som Darin skulle köra – men inte i vilken ordning. Det skedde i realtid.

På en skärm kunde musikerna, som inte hade någon fysisk publik med sig i konsertrummet, också se om de gjorde bra ifrån sig eller inte. Det skickades nämligen digitala hjärtan, tomtebloss och applåder som smackades upp på skärmen.

Enligt Com Hem användes symbolerna 165 321 gånger under konserten, som hölls i måndags.

Arbetsgrupp:
Com Hem
Karin Sjögren, Project Manager, Direct Marketing
Niclas Levin, Direct Marketing Manager
Jonas Lundqvist, Marknadsdirektör

Arbetsgrupp Pool.
Projektledare: Eva Inde
Copywriter: Jenny Åberg Hüttner
Art Director: PJ Lindqvist
Original: Emma Sandler
Kundansvarig: Hanna Steiner

Produktion film: FKDV
Produktion webb: Noc Webbyrå
Produktion grafik: Leon&Chris

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Ämnen i artikeln:

PoolCom Hem

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.