Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Webb
Publicerad: 1 november 2013, 13:48
Sandvik Coromant väljer LBi.
Digitalbyrån LBi tar hem uppdraget för verkstadsjätten Sandvik Coromant. Fokus ligger på att förbättra kundupplevelsen.
Sandvik Coromant är en del av Sandvik-koncernen och gör verktyg och vertygslösningar till tillverksningsindustrin. Bolaget har över 8000 anställda i 130 länder.
Nu väljer de att ta in hjälp från LBi.
– Förändrade kundbeteenden och ett ökat behov att jobba med en konsekvent kundupplevelse genom alla kanaler ställer allt tuffare krav på vår webbnärvaro; en redan idag kritisk affärskanal, säger Mats Söderström, manager marketing communications på Sandvik Coromant, i ett pressmeddelande.
På byrån gläds man över uppdraget.
– Att utmana invanda mönster är centralt när vi utvecklar ett varumärke digitalt. Det finns en stor vilja hos Sandvik Coromant att transformera digitalt vilket gör vårt uppdrag väldigt spännande, kommenterar Per Sjögren, kundansvarig LBi.
Fredrik Thambert