Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Webb

LinkedIn lanserar sponsrade inlägg

Publicerad: 23 juli 2013, 13:33

I dag tillkännager LinkedIn att man lanserar sponsrade inlägg. Det sociala nätverket erbjuder därmed företagen ett nytt sätt att bygga relationer med användarna.


När det professionella nätverket LinkedIn lanserar sponsrade uppdateringar kommer företagen, precis som på Facebook, kunna marknadsföra innehåll såsom videos, presentationer och produktnyheter i medlemmars nyhetsflöde.

– Content marketing är hjärtat av LinkedIns strategi för Marketing Solutions. Vårt mål är att utveckla en fullständig, professionell publiceringsplattform och skapa möjligheter för marknadsförare att driva affärsresultat genom att dela relevant innehåll med våra medlemmar, säger Fredrik Bernsel, director of partnerships, LinkedIn Marketing Solutions.

Funktionen "Sponsored Updates" kommer att exponeras i medlemmarnas nyhetsflöde och vara märkta med "sponsrat". Uppdateringarna kommer att synas på datorer, läsplattor och mobiler och vara tillgängliga för marknadsförare som både CPM och CPC via budbaserade auktioner.

Företagen kommer att kunna mäta posters och kampanjers effektivitet genom ett omfattande analysprogram för insikt och strategi i realtid.

Medlemmarna kommer i sin tur att se en kombination av sponsrat och icke-sponsrat innehåll i sina flöden och kan därmed interagera med innehållet genom att "Gilla", "Dela" eller "Kommentera" samt även följa företaget som står bakom posten.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.