Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Webb
Publicerad: 30 Maj 2011, 10:36
Det är de tre pelarna som influerar webbutmanaren Vektorgrafik i deras arbete, menar vd:n Fredrik Larsson.
Ämnen i artikeln:
KBB 2011Gänget på Vektorgrafik.
Hur var ert 2010?
– Det gick upp och ner och upp. Vi hade lite personalomsättning, expanderade och ändrade försäljningstaktik. I det stora hela gick det bra, skriver vd Fredrik Larsson i ett mejl.
Hur gör man bra webbdesign?
– Det är en kombination av erfarenhet, talang (erfarenhetsmaterial från tidigare liv) och framförallt kärlek till form.
Vad influeras ni av?
– Musik, konst och internationell design. Egentligen alla intryck men det kan man ju inte svara.
Vad kännetecknar er särskilt?
– Vi hoppas att det syns att det ligger ambition och passion bakom våra webbproduktioner. Inte sällan även lite humor.
Hur ser framtiden ut?
– Vi ser ljuset i tunneln, fast på ett bra sätt!
I kväll är det dags för prisutdelningen på Södra Teatern i Stockholm. Klockan 17 startar evenemanget.
Byrån grundades: 2008.
VD: Fredrik Larsson.
Antal anställda: 6.
Exempelkunder: Epilepsiförbundet, Samtrans, Philips, Aller media, Tretti.se, ROA produktion, Carema, Norges Ambassad, Hasse Brontén, David Batra, Johan Glans, Wellsec, Törngren Magnell, Elon Solna, Unga Folkpartiet, Omniagruppen, Sveriges Makalösa Föräldrar, Procuritas, iSecure, DJ Benji of Sweden, SKLF.
Emanuel Videla
Ämnen i artikeln:
KBB 2011