Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Webb

Nu blir Reklamcupen digital

Publicerad: 19 augusti 2009, 13:15

DN har fått mersmak på reklamtävlingar.
En nätversion av Reklamcupen lanseras i början av nästa år.
– Vi har haft webbversionen på ritbordet under en lång tid, säger Henrik Stangel, annonsdirektör.


Ämnen i artikeln:

Dagens Nyheter

Ruth vann i går printklassen i Reklamcupen med sin annons för Tekniska Museet. I februari och januari nästa år kommer tävlingen att avgöras på nätet.

Upplägget är detsamma som i printklassen: cupmatcher mellan två byråer. En branschjury och två personer från DN kommer att utse vinnarna.
– Det finns för få renodlade digitala tävlingar. Vi vill slå ett slag för webbannonsering som en effektiv och kreativ kommunikationskanal, säger Pernilla Kempi-Boshuis, försäljningschef digitala medier i en kommentar.

Peter Willebrand

Ämnen i artikeln:

Dagens Nyheter

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.