Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Webb
Publicerad: 19 augusti 2009, 13:15
DN har fått mersmak på reklamtävlingar.
En nätversion av Reklamcupen lanseras i början av nästa år.
– Vi har haft webbversionen på ritbordet under en lång tid, säger Henrik Stangel, annonsdirektör.
Ämnen i artikeln:
Dagens NyheterRuth vann i går printklassen i Reklamcupen med sin annons för Tekniska Museet. I februari och januari nästa år kommer tävlingen att avgöras på nätet.
Upplägget är detsamma som i printklassen: cupmatcher mellan två byråer. En branschjury och två personer från DN kommer att utse vinnarna.
– Det finns för få renodlade digitala tävlingar. Vi vill slå ett slag för webbannonsering som en effektiv och kreativ kommunikationskanal, säger Pernilla Kempi-Boshuis, försäljningschef digitala medier i en kommentar.
Peter Willebrand
Ämnen i artikeln:
Dagens Nyheter