Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Webb

Nu kan du bestämma slutet på Microsofts reklamfilm

Publicerad: 8 maj 2008, 09:42

Microsoft utlyser nu en tävling där du kan få vara med och bestämma slutet på en av företagets reklamfilmer. Tävlingen kommer att gå på en särskilt framtagen kampanjsajt som nu finns utlagd.


Microsoft ger nu besökare på hemsidan ultimatevideorelay.com chansen att producera en fortsättning på reklamfilmen ”The Cube”. Första akten ligger ute på kampanjsajten och besökarna uppmanas nu att komma på både en forstsättning till akt två och slutet i den tredje akten. Första akten är sex minuter lång och beskrivs som en blandning mellan ”Matrix” och ”The Office”. För regin står Kyle Newman som även har gjort kommande långfilmen ”Fanboys” om Star Wars-fanatiker.

– En av anledningarna till att det här känns bra är att vi inte uppmanar besökarna att skriva ett manus som säger att “Windows vista är fantastiskt” eller som romantiserar teknologi, säger Barry Goffe, chef för Windows client product management på Microsoft till New York Times nätupplaga.

Sajten är en spin-off på Windows Vista-sajten ultimate.pc.com. Tävlingen är ett samarbete mellan Microsoft och skådespelaren Kevin Spaceys produktionsbolag Trigger Street. Bolagen sammanfördes av Omelet, ett Los Angeles-baserat företag som arbetar med underhållning och marknadsföring, och som förutom Microsoft bland annat även har NBC Universal och Toyota som samarbetspartners.

Tobias Wahlberg

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.