Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag24.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Webb

Nu kan Netflixanvändare dela genom Facebook

Publicerad: 14 Mars 2013, 14:40

Foto: Skärmdump från Netflix Facebook-sida.

Igår lanserades den nya tjänsten "Netflix Social" på den amerikanska marknaden, där företagets medlemmar kan dela tittarerfarenheter med sina vänner genom Facebook Connect.


Ämnen i artikeln:

FacebookNetflix

Den internetbaserade tv-tjänsten Netflix kompletterar nu sitt utbud med en social del via Facebook Connect, där användare genom att acceptera delning kan låta sina vänner ta del av filmfavoriterna. Det skriver Cameron Johnson, director of product innovation på Netflix, i företagets USA -och Canadablogg.

Christian Åkerhielm, head of digital på MSLGROUP i Norden, menar att kunderna i allmänhet litar mer på vänner än på företag när det gäller just innehåll och rekommendationer.
– Det är på tiden att underhållningsjättar av den gamla skolan börjar nyttja det fulla värdet av den sociala dimensionen i sina tjänster, inte minst för att anpassa sig till sättet som man konsumenterar underhållning idag. Gör man inte det riskerar man att allt mer likna en egen ö som tjänst. Folk litar mer på folk än företag helt enkelt, och efter rekommendationer är diskussioner kring innehållet, förväntningar inför kommande avsnitt, tittarfeedback etcetera nästa steg, berättar Christian Åkerhielm för Resumé.

Nedan kan du se en demonstrationsfilm för tjänsten på engelska.

Linda Myrin

Ämnen i artikeln:

FacebookNetflix

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.