Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Webb

Ny webbyrå satsar i Stockholm

Publicerad: 8 januari 2009, 08:51

Sommaren 2008 bröt sig den Härnösandsbaserade webbyrån Flatmate Web Agency ut från Högberg gruppen. Nu satsar de på att växa i Stockholm.


André Högberg

Webbyrån Flatmate Web Agency har precis slagit upp dörrarna till det nya kontoret i Stockholm. Nu är målet att snabbt öka kundbasen med 10 procent och att nyanställa personal.

– Det räcker inte längre med att ha kontor i Härnösand, utan vi väljer att finnas nära våra kunder och i dagsläget finns de flesta i Stockholm, säger André Högberg, vd och designer på Flatmate.

Webbyrån, som startade 2004, har precis avslutat sitt första verksamhetsår som självständig byrå. Omsättning hamnade på blygsamma 1,2 miljoner. Målet är nu att växa både i personalstyrka och omsättning.
– Målet är att ligga runt tre fyra miljoner kronor i omsättning i slutet av 2009.

Varför väljer ni att satsa just nu?
– Det känns bra på alla sätt och vis. Det är ett litet risktagande att investera och expandera i lågkonjunktur men det är då man ska satsa. Nu har vi chansen att synas lite mer och också att hitta rätt kompetens, säger André Högberg.

Hur finansierar ni expansionen?
– Genom att jobba. Men pengarna finns redan i bolaget.

Hur ser du på konkurrensen i Stockholm?
– Som överallt annars i Sverige, det är hård konkurrens men det finns även sätt att samarbeta mellan webbyråer. Det är en bred bransch och alla sysslar inte med allting även om man kallar sig webbyrå.

Flatmate gör idag digital marknadsföring åt bland annat RBS, JM Bostäder, American Express, Subito, EMI, Microsoft, Kalix tele 24 och Way out West.

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.