Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Webb

Ord&Bild gör Funäsfjällens nya sajt

Publicerad: 30 december 2013, 09:09

Under december lanserade destination Funäsfjällen sin nya sajt funasfjallen.se byggd av reklmabyrån Ord&Bild. Den nya webbplatsen har fått ett nytt utseende och nya funktioner och är gjord för att fungera på alla plattformar.


Ämnen i artikeln:

Ord&Bild

– Vi jobbar med konceptet Skandinaviens största skidområde. Det var viktigt att detta genomsyrade den nya webbplatsen, i såväl innehåll och texter som design och interaktivitet, säger Pernilla Ellström, copywriter på Ord&Bild reklambyrå.

Funäsfjällens nya webbplats har ett nytt bokningssystem som företaget Visit Technology group står bakom. Genom bokningssystemet blir det enklare för besökaren att söka, jämföra och slutligen boka sin resa.

Förutom bokningssystem och försäljningsflöden har information om området prioriterats. Webbplatsen syftar också till att inspirera besökaren och har ett genomgående fokus på användarvänlighet.

– Webbplatsen är en av våra viktigaste säljkanaler, så självklart har fokus legat på försäljningsflöden. Men samtidigt vill vi visa att Funäsfjällen inte är någon vinterfabrik, säger Jonas Kojan, VD, på Destination Funäsfjällen.

Arbetsgrupp Ord&Bild
Projektledare: Peter Jansson Ling
AD: Mikael Nilsson
Copywriter: Pernilla Ellström
Webbutvecklare: John Svensson och Stefan Ledin
Designer/Front-end Developer: Fredrik Nilsson
Creative director: Niclas Fors
Digital strateg: Christian Edwertz
Formgivare: Helena Hallgren

Krister Berntsson

Ämnen i artikeln:

Ord&Bild

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.