Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag09.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Webb

Ord&Bilds nya sajt för Värmlandstrafik

Publicerad: 22 Augusti 2014, 07:17

Idag lanserar Värmlandstrafik sin nya webbplats, med resan helt i centrum. Ord&Bild Reklambyrå står bakom design och utveckling av sajten.


Ämnen i artikeln:

Ord&Bild

Värmlandstrafik har dagligen tusentals besökare på sajten mer än 95 procent av besöken handlar om resor

– När mer än varannan besökare kommer via mobilen var det hög tid att göra sajten responsiv. Nu blir de besöken smidigare, säger Värmlandstrafiks marknadschef David Widlund i ett pressmeddelande.

– Det känns väldigt roligt att äntligen få lansera nya varmlandstrafik.se. Då vi vet att mer än 95 procent av besökarna söker resa eller tidtabell, har vi självklart valt att fokusera på att sätta resan helt i centrum, säger Karin Hovdebo, projektledare Ord&Bild Reklambyrå i en kommentar.  

Sajten har även en realtidskarta som Sweco skapat, så att resenären enklare kan hålla koll på hur långt borta bussen eller tåget är.

Arbetsgrupp:
Värmlandstrafik: David Widlund, Värmlandstrafik
Ord&Bild:  Projektledare: Karin Hovdebo
Designer: Mikael Nilsson
Byråproducent: John Svensson
Utvecklare: Stefan Ledin, John Svensson
Front end developer': Fredrik Nilsson
AD: Michael Aitman
Copywriter: Rolf Harju
Produktionsledare: Mia Höglund

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Ord&Bild

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.