Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag25.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Webb

Perfect Fools tar grand slam hos Electrolux

Publicerad: 14 December 2007, 17:03

I måndags skrev Resume.se om att Doberman fått AEG-Electrolux uppdrag för interaktiv kommunikation. De andra uppdragen ligger hos Great Works och Dare, men Perfect Fools ska göra all produktion för hela Electrolux-koncernens europeiska marknader. – Det blir vår absolut största uppdragsgivare, säger Perfect Fools vd Mats Ohlsson.


Läs mer:

- Resumé: Doberman hjälper vitvarujätte

Electrolux-koncernens största varumärken Electrolux, AEG och Zanussi har i dag tre olika byråer för interaktiv kommunikation. Doberman fick i måndags AEG, Dare i London jobbar med Zanussi och Great Works är sedan tidigare huvudbyrå för Electrolux. Nu släpper Great Works produktionsledet i det uppdraget till Perfect Fools, som samtidigt får samtliga produktionsuppdrag för hela koncernen i Europa. Tidigare har man gjort allt webb-jobb för AEG.
Det innebär att Electrolux med råge blir Perfect Fools största kund.

– Det blir absolut vår största uppdragsgivare, och det kommer att öka omsättningen väsentligt, säger Mats Ohlsson, vd på byrån.

För många webbyråer har frågan på senare år handlat om vilken väg man ska gå när fler aktörer tar sig in på webben. Ska man försöka bli huvudbyrå, ska man bli webbyrå eller produktionsbolag? Det senare alternativet har avskräckt flera, som varit rädda för minskat inflytande. Det problemet får inte Perfect Fools, då ett av kraven från Electrolux-koncernen har varit att byrån ska vara med från start vid all planering av kampanjer och andra uppdrag.

– Det känns väldigt bra att de ser att det finns skillnad på olika produktionsbolag och de ser att vi kan leverera hög kvalitet, säger Fredrik Heghammar som kommer att bli ”produktionsstrateg” på Perfect Fools.

Att ett produktionsbolag kommer att göra alla webbuppdrag kommer inte att innebära att allt ser likadant ut. Tvärtom ska det spreta.

– Märkena har ju olika profiler och olika målgrupper, och finns på så många marknader, säger Fredrik Heghammar.

Arbetet ska göras både i Stockholm och New York, där man tidigare i år öppnat en filial. Ett par medarbetare kommer att jobba helt med uppdraget, men målet är att samtliga på byrån på ett eller annat sätt ska jobba med Electrolux.

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.