Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Webb

Publicis köper Razorfish

Publicerad: 10 augusti 2009, 07:35

Internetkonsulten Razorfish är på väg att få en ny ägare.
På söndagen offentliggjorde reklamjätten Publicis sitt bud på närmare 3,8 miljarder kronor.


Ämnen i artikeln:

PublicisMicrosoft

Razorfish var en av de hetaste webbkonsulterna under slutet av 90-talet. I Sverige fick bolaget mycket uppmärksamhet när det gick ihop med Sprays konsultdel. Bolaget noterades sedan på Nasdaq-börsen och många webbentreprenörer gjorde ett klipp.

Men sedan rasade börskursen och Razorfish bantade. Microsoft köpte sedan bolaget 2007. Byrån är idag ansvarig för Microsofts digitala strategi. IT-jätten kommer att behålla byrån även efter köpet.

I juni tecknade Publicis ett avtal med Microsoft om att köpa banner-och sökannosering på Microsofts sajter. Razorfish kommer att ta plats inom Publicis enhet för digital kommunikation – Vivaki.

Tobias Rydergren

Ämnen i artikeln:

PublicisMicrosoft

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.