Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag06.03.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Webb

Reklamfilmen som göms i en banner

Publicerad: 6 Oktober 2009, 14:27

Idag lanserar Spray och Passagen ett nytt annonsformat för reklamfilm på webben. De första resultaten visar på mycket hög effekt. – Hittills idag är det 44 procent av besökarna som sett filmen, säger Ulla Nyberg försäljningschef på Spray Passagen.


Ämnen i artikeln:

Spray

Tres banner blir en reklamfilm med det nya annonsformatet.

Vid en första anblick ser annonsen för Tre ut som en vanlig displayannons. Men om du för pekaren över annonsen rullar en betydligt större annons ut. På den ytan startar sedan en reklamfilm omedelbart.
– Det är ett helt nytt annonsformat, som gör att annonsörerna kan använda sina reklamfilmer på ett enkelt sätt på nätet.

Mobiloperatören Tre är den första annonsören som testar formatet. Och i och med att effekten är högre, så blir också priset högre.
– Annonsen ger mellan fyra-fem gånger bättre resultat, men det kommer bara vara dubbla priset, så annonsören är vinnaren.

Tobias Rydergren

Ämnen i artikeln:

Spray

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.