Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag25.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Webb

Så går Di Digital

Publicerad: 5 Augusti 2015, 13:02

Foto: Yasmine Winberg

Dagens industris fristående techsajt Di Digital har blivit varm i kläderna. I höst ska sajten utvecklas med en nordisk databas och native advertising.


Ämnen i artikeln:

DI DigitalJack WernerDagens Industri

Det var den 15 maj som Di Digital hade smygpremiär med sin betaversion och därmed gav Breakit.se konkurrens. ”Hur många techsajter tål Sverige?” frågade sig Resumé-bloggaren Fredrik Wass efter lanseringen. Enligt medgrundaren Jack Werner har mottagandet varit glädjande.

– Personligen tycker jag att det känns som att tassa in på ett sakområde där det finns mycket spännande rapportering att göra. Journalistyrket är gammalt men upptäcker ständigt nya vägar, så det är klart samma gäller i vår förhållandevis nya nisch, säger Jack Werner till Resumé.

Di Digital har idag strax under 100 000 unika besökare i veckan. Det är oklart när betaversionen ska ge plats åt en skarp sida, men det är ingen stress, menar Jack Werner.

– Gmail arbetade bra i beta under fem år. Det är en fördel om man ska vara lättrörlig och flexibel i ett område som arbetar under ständiga förändringar. Nyligen fick vi till exempel veta att Twitter har det svårt med användartillväxt. Alla publicister anpassar sig efter de sociala medierna, och om Twitter plötsligt trillar av pinn har man lagt upp en massa pengar på något som inte finns längre. Därför är det bra att vara flexibel, säger han.

I höst kommer Di Digital att addera två utvecklare till teamet och även en vikarierande skribent. I samband med detta utvecklas sajten med nya annonsformat och en databas.

– Nästa roliga grej är vår egenutvecklade nativelösning. Dagens industri kör native sedan länge, och det här är i princip samma sak fast på vår sajt och i vår form. Framöver ska vi också lansera en databas om den nordiska startupscenen, avslutar Jack Werner.

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt

julia.lundin@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.