Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Webb

Så ska Chic utvecklas på webben

Publicerad: 17 oktober 2012, 09:11

Charlotta Flinkenberg.

Foto: Mathias Nordgren

Nyligen nedlagda Aller-tidningen Chic storsatsar på att växa på nätet med hjälp av ny design och shoppingfunktion.


Ämnen i artikeln:

ChicAller Media

Resumé har tidigare skrivit om att Aller-tidningen Chic läggs ner, men  att Chic.se, som är Allers största redaktionella sajt, lever vidare.

Nu tar man nästa steg för att utveckla sajten.

Genom en uppdaterad och mer användarvänlig design, en kommande  shopping­funktion som heter Chic Boutique, fler bloggare och ett  relevant innehåll för målgruppen modeintresserade kvinnor, hoppas  ansvarige utgivaren Charlotta Flinkenberg att trafiken kommer att öka.

– Vårt största dragplåster Isabel Adrian stannar hos oss med sin populära blogg och vi har dessutom rekryterat Ida Warg som har en välbesökt  fitnessblogg, samt Lisa Strannesten som är stylist bosatt i Dubai och  Ibiza, som levererar vackra och inspirerande inlägg. Både Ida och Lisas  bloggar har premiär redan denna vecka på chic.se, säger Rose-Marie  Söderlund, webbredaktör för chic.se i en kommentar.

Chic har fått in drygt 900 kommentarer från läsare via Charlottas blogg, på sajten, Facebook, Instagram och mail. Utöver detta har en popup­undersökning genomförts på chic.se för att ta reda på läsarnas vanor, beteenden och betyg på sajten, samt förslag på förändringar.

– Bloggarna är förstås viktiga för vår trafik, men vi har även lyssnat på läsarnas åsikter och önskemål och de efterlyser en mindre rörig layout och fler  nyheter/inlägg/ tips av det personliga tilltal inom styling, shopping,  skönhet och kändisar som gjort oss så framgångsrika, säger Charlotta  Flinkenberg.

En ny logga för chic.se har redan tagits fram av formgivare Kristin  Lorenzen och en relansering av sajten med ny design och funktioner ska  ske inom kort under hösten 2012.

Linus Fremin

Ämnen i artikeln:

ChicAller Media

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.