Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag01.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Webb

Sajten som ska få fler att välja Försvarsmakten

Publicerad: 18 Mars 2013, 11:15

Den nya rekryteringssajten

Försvarsmakten rullar ut en ny rekryteringssajt. På hemsidan, signerad den digitala kommunikationsbyrån Ottoboni och produktionsbyrån Åkesson & Curry, lyfter man fram karriärsmöjligheterna.


Ämnen i artikeln:

FörsvarsmaktenOttoboni

Efter en offentlig upphandling tog Ottoboni över som digital partner till Försvarsmakten under våren 2012. Rekryteringssajten är det andra lanseringen i samarbetet.

2010 beslutade regeringen att lämna det allmänna värnplikten. Försvarsmakten står därmed inför en tuff utmaning. Att värva till den grundläggande militära utbildning har blivit än mer centralt i Myndighetens marknadsföring.

Rekryteringswebben är till för att fånga upp potentiella rekryter och guida dem till det yrke som passar dom bäst, säger Sofia Sterner, projektledare på Ottobini i ett pressmeddelande.

Sajten ska lyfta fram karriärsmöjligheterna som Försvarsmakten har att erbjuda. Här kan besökaren matcha sin profil med lämpliga yrken.

För sajtens redaktionella innehåll står produktionsbyrån Åkesson & Curry för. En arbetsgrupp på 4-6 personer har skapat en inramning som ska locka både den pålästa entusiasten och den nyfikna novisen. Arbetet påbörjades i september 2012.

– Det har varit ett väldigt spännande projekt där vi har målat bilden av Försvarsmakten ur rekryteringsperspektivet. Vi har jobbat mycket med att åskådliggöra vad ett jobb på Försvarsmakten innebär, eftersom det är många som inte har bildat sig en ordentlig uppfattning om myndigheten, säger Eva Stattin projektledare på Åkesson & Curry till Resumé.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

FörsvarsmaktenOttoboni

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.