Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag18.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Webb

Schibsteds elchock

Publicerad: 28 Juni 2010, 11:16

Mediekoncernen Schibsted köper hela Kundkraft, som hjälper sina medlemmar att skaffa billigare el.


Ämnen i artikeln:

Schibsted TillväxtmedierSchibstedMats Eriksson

Schibsted har tidigare ägt en stor del av elupphandlingstjänsten Kundkraft, nu köper mediekoncernen även den sista biten av bolaget. Köpesumman är hemlig.

– I vårt avtal fanns möjligheten för oss att bli helägare av bolaget, säger Schibsted Tillväxtmediers vd Mats Eriksson i en kommentar och fortsätter:

– Förvärvet av  Kundkraft kommer ytterligare stärka vår position inom kundnyttiga tjänster på nätet och kommer att ge oss de verktyg vi behöver för att  kunna satsa ännu hårdare på att hjälpa konsumenterna rätt.

Kundkraft, som hjälper svenskar att spara pengar på elavtal, har funnits sedan 1999 då elmarknaden avreglerades.

Schibsted Tillväxtmedier har sedan tidigare tjänster på nätet  som Prisjakt och Lendo.

– Kundkraft passar bra in i Schibsted Tillväxtmediers verksamhet med konsumentnära tjänster. De köpte ju exempelvis Lendo för en tid sedan, säger Thorbjörn Kjaergaard, vd på Kundkraft.

Thorbjörn Kjaergaard kommer att jobba vidare som vd.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.