Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Webb

Schibsteds nätsatsning i Norge

Publicerad: 27 september 2010, 07:37

Schibsted i Norge gör om framgången med den svenska modellen för tillväxtmedier. Vd för det nya bolaget blir Lars Vangen Jordet.


Ämnen i artikeln:

Schibsted TillväxtmedierSchibsted

Lars Vangen Jordet, vd för det nya bolaget. Foto: Caroline Roka.

Schibsted tillväxt etableras i Norge enligt samma mall som systerföretaget Schbisted tillväxtmedier här i Sverige. Nya koncept kommer där att utvecklas med draghjälp från de etablerade webbplatserna Finn (norska Hitta), VG och Aftenposten.

– Detta är något av det mest spännande du kan arbeta med på internet idag. Jag ser verkligen fram emot att vara med och förälda lovande idéer till lönsamma webbplatser, säger Lars Vangen Jordet i ett pressmeddelande.

I Schibsted tillväxtmedier i Sverige ingår bland annat Hitta.se, Destination, Kundkraft och Minimedia.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.