Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag25.01.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Webb

Skistar utökar webbsatsningen

Publicerad: 27 Februari 2009, 09:24

Skistar utökar under 2009 sin internetsatsning. Genom att lansera en egen mediekanal på nätet hoppas företaget öka interaktionen med besökarna. Redaktören för satsningen, Angelica Hjortholt, har tidigare jobbat på Expressen och Aftonbladet.


Ämnen i artikeln:

Skistar

Skärmdump på Skistarmagazine.com

Skistar, som äger och driver skidanläggningar i Sälen, Åre och Vemdalen i Sverige samt Hemsedal och Trysil i Norge, vill kunna tala direkt till sina kunder. Genom att inte bara köpa räckvidd i form av reklam utan istället satsa på nätet men hjälp av Skistarmagazine.com hoppas de kunna få mer interaktion med skidsugna besökare.

Webbyrån Two står bakom den tekniska plattformen. Koncept och innehåll har arbetats fram av pr-byrån Wenderfalck.

Idag har företagets hemsida skistar.com cirka 270 000 besökare i veckan och lite mer än hälften av Skistars förskottsförsäljning sker genom den kanalen. Genom satsningen på den nya sajten hoppas företaget få upp antalet bokningar via internet.

Sajten ska öka interaktionen genom att erbjuda besökarna intressant information inför, under och efter skidsemestern. Skistarmagazine.com kommer bland annat att fokuserar på nyheter och featureartiklar om skidåkning, mat och nöje, samt upplevelser i fjällvärlden.

Redaktör för satsningen blir Angelica Hjortholt som tidigare arbetat med feature- och resejournalistik på Expressen och Aftonbladet.

I långa loppet hoppas Skistar även att webbplatsen ska kunna inbringa pengar genom sålt annonsutrymme.

Linda Fagerlind

Ämnen i artikeln:

Skistar

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.