Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Webb

Söderhavet värvar dubbelt

Publicerad: 28 december 2012, 08:29

Stefan Geens och Anna Rosang

Den digitala byrån Söderhavet har nyligen stärkt sitt erbjudande med två tunga värvningar. Belgaren Stefan Geens och Anna Rosang som senast kommer från Deasign där hon jobbat som strateg och pitchansvarig.


I höst har den digitala byrån Söderhavet varit aktuella bland annat genom att stå bakom Absoluts omtalade sajt. Man knöt också till sig prestigeuppdraget att utveckla Svenska institutets sajt, sweden.se. Nu stärker byrån upp beredskapen inför 2013.

Belgaren Stefan Geens har ett förflutet som affärsjournalist i New York runt millenieskiftet. Han deltog tidigt i bloggandets uppgång. I samband med att han flyttade till Sverige höll han redan år 2004 Sveriges första konferens om sociala medier, Bloggforum.

Under tiden på Svenska Institutet fick han leta efter innovativa sätt att utveckla Sveriges varumärke på digitala vägar.  Detta ledde till en rad strategiska projekt i Kina, den arabiska världen och även i den virtuella. Efter fyra år i Cairo, Shanghai och Beijing är han nu glad att åter kunna dricka kranvatten.

– Jag träffade Söderhavet först när vi samarbetade i 2007 rund Sveriges virtuell ambassad i Second Life. Det gick väldigt bra och vi behöll kontakten. Nu är jag tillbaka i Stockholm och det känns helt rätt att ansluta mig till sådant fint team, säger Stefan Geens.

Stefan Geens är belgisk medborgare född i Schweiz, han växte framförallt upp i New York och Australien. Just nu ägnar han sig åt panoramafotografi, kinesiska och en blogg om digital kartografins sociala inslag.

– Stefan Geens har ända sedan vi arbetade tillsammans 2007 legat högst upp på min lista över personer jag skulle vilja jobba mer tillsammans med. Att han har valt att ansluta sig till oss känns overkligt, men såklart riktigt kul. Han har ett fantastiskt internationellt nätverk, en djup kunskap om teknik och detaljkoll på i princip alla digitala företeelser, säger Mattias Svensson, creative director på Söderhavet"

Söderhavet har även värvat Anna Rosang som närmast kommer från Deasign. Under flera år där har hon jobbat som strateg och pitchansvarig med många stora pitchvinster i bagaget.

Söderhavet har stor respekt för Anna Rosang efter att ha förlorat både en och två pitcher henne. Det ligger bakom rekryteringen.

– Under hösten har vi träffat väldigt många intressanta och inspirerande  kandidater till vår strategroll men efter mötet med Anna kändes det  självklart. Sen gick det ju lite tid att övertyga henne om varför  Söderhavet var det självklara valet. Med Anna ombord är vi väl rustade  för vad som ser ut att bli Söderhavets mest utmanande vår hittills,  säger Mattias Svensson.

Anna Rosang har i flera år jobbat på Schibsted. Senast i koncernen var hon marknadsansvarig och projektledare på E24.se och tidigare som management trainee med fokus på digital affärsutveckling av varumärken som Svenska Dagbladet och hitta.se.

– Jag valde Söderhavet för dess starka varumärke och position i branschen. Har genom många pitcher stött på och fått stort förtroende för mina nya kollegor. Jag ser fram emot att förvalta kundernas förtroende för Söderhavet och säkra att Söderhavet fortsatt är en viktig drivkraft i den digitala utvecklingen, säger Anna Rosang.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.