Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Webb
Publicerad: 24 juni 2013, 06:40
Axel Johnsons nya webbsajt signerad Spoon
Handelskoncernen Axel Johnson har anlitat content marketingbyrån Spoon att utveckla bolagets kommunikationsstrategi med fokus på hållbarhet.
Ämnen i artikeln:
SpoonUnder förra året fick Spoon uppdraget att ta fram ett nytt kommunikationskoncept för familjeföretaget Axel Johnson. Utgångspunkten har varit koncernens hållbarhetsstrategi som sträcker sig fram till 2015.
I veckan har Axel Johnson lanserat en ny webbplats där tyngdpunkten ligger på hållbarhet. Spoon har gjort koncept, design och utveckling av webben. Här visas också flera filmer med fokus på medarbetarnas roll i hållbarhetsarbetet inom Axel Johnson. Filmerna har producerats av Spoon.
Målet med www.axeljohnson.se har varit att skapa en överskådlig sajt med tidlös design där innehållet får stå i fokus.
– Den här typen av uppdrag passar oss utmärkt, där vi kan hjälpa vår kund att skapa strategier för storytelling inom olika kommunikationskanaler. Extra roligt är att vi i detta projekt också kan visa vår breda kompetens när det gäller digital utveckling. Vi har en unik position jämfört med traditionella webbyrårer eftersom vi hela tiden tänker content, även under utvecklingen, säger Gabriella Wiiala, kundansvarig på Spoon.
Konceptet innehåller flera delar med bland annat en årsberättelse som lyfter stora hållbarhetsinitiativ inom de sju koncernbolagen. Spoon har även gjort en intern medarbetarskrift som når 20 000 anställda i Europa.
Krister Berntsson
Ämnen i artikeln:
Spoon