Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Webb
Publicerad: 30 oktober 2013, 08:21
Peter Mohlin är ansvarig för Spoons native advertising-satsning
Spoon och allabolag.se inleder ett samarbete för att kunna erbjuda varumärken möjlighet att få sponsrade artiklar och filmer på sajten.
– Vi fortsätter att växa inom native advertising och är stolta över att kunna addera allabolag.se till listan av sajter som vi samarbetar med. Med sin tydliga nisch och målgrupp tror vi att många företag är intresserade av att skapa kvalitetsmaterial på sajten, säger Peter Mohlin, vice vd på Spoon och ansvarig för native advertising på byrån.
Med 470 000 unika besökare per vecka är allabolag.se Sveriges största sajt för företagsinformation. Demografin på besökarna – en stor andel egna företagare och ägare till fåmansbolag – gör plattformen extra intressant för alla som vill nå denna målgrupp.
Native advertising-lösningarna kommer att vara designmässigt integrerade i sajten, men ha en tydlig annonsmärkning för att vara transparent mot besökarna. Formatet kommer att vara exklusivt för ett fåtal annonsörer med trovärdighet att publicera sponsrat redaktionellt innehåll inom sina respektive verksamhetsområden.
– Satsningen på native advertising kommer att göra sajten relevantare för besökarna som får tillgång till tips och inspiration från trovärdiga varumärken. Samtidigt blir den en effektivare kanal för annonsörerna att mer på djupet kommunicera med målgruppen, säger Henrik Tellving, marknadschef på allabolag.se.
Sedan tidigare samarbetar Spoon med Pricerunner, MyTaste och Matklubben kring lösningar för native advertising. Säljpartner i samtliga fall – liksom i samarbetet med allabolag.se – är Laredius Co.
Krister Berntsson