Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Webb

Spotify planerar nytt marknadsföringsverktyg

Publicerad: 22 augusti 2013, 10:42

Spotify sitter i samtal med olika varumärken och marknadsförare om att bygga ett nytt marknadsföringsverktyg med spellistor.


Ämnen i artikeln:

Spotify

Enligt den amerikanska tidningen Adage håller Spotify på att ta fram ett nytt sätt att marknadsföra produkter och varumärken.

Det är en "följa"-funktion för kommersiellt bruk av samma typ som den som finns för skivbolag, artister och användare, som låter annonsörer skapa spellistor och låta användare följa dem.

– Vi pratar med olika aktörer men vi är inte igång med något än, säger Jeff Levick, Spotifys internationella försäljningschef.

Krister Berntsson

Ämnen i artikeln:

Spotify

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.