Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag15.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Webb

Sprinkle ökar GP:s tv-trafik

Publicerad: 28 Februari 2013, 16:40

Verktyget Sprinkle ger mer annonsutrymme åt webb-tv. För Göteborgs-Posten har testet dubblat trafiken till sajtens tv-del.


Ämnen i artikeln:

Göteborgs-PostenSprinkle

Göteborgs-Posten var först ut med att använda Sprinkle, ett verktyg som har stärkt deras flöde av webb-tv, och som även låter alla inblandade parter tjänar pengar på klippen.
– Vi tycker att upplägget är intressant att pröva. Under de två första
veckorna har vi också mer än fördubblat vår webb-tv-trafik, säger
Cecilia Krönlein, chefredaktör på Göteborgs-Posten.

Med bättre placering av webb-TV klipp och med intelligent matchning av artikel mot relevanta webb-TV klipp, kan trafiken växa och därmed öka säljbart annonsutrymme. Detta  genom att utrymme frigörs snabbare. Samtidigt ger man besökarna en bättre upplevelse genom ett mer målgruppsanpassat material. Annonsintäkterna delas sedan mellan all inblandade parter.

Magnus Hultman, vd på Sprinkle, berättar att idén till Sprinkle dök upp när han jobbade på annonsnätverket SmartClip.
– Det var en insikt jag fick när utrymmet för webbtv-reklam var slutsålt, samtidigt som trafiken där växte för långsamt. När jag såg det började jag fundera på en lösning, vilket sedan  resulterade i verktyget Sprinkle.

Linda Myrin

Ämnen i artikeln:

Göteborgs-PostenSprinkle

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.