Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Webb
Publicerad: 23 juni 2010, 08:59
Stampen Media Partner jagar synergieffekter med sina sajter Familjeliv och Svenska Fans när de nu köper in sig i Sveriges största mobiltelefonförsäljare på nätet, Katshing. – Både mammor och fans är viktiga målgrupper när man vill sälja mobiler, säger Pelle Mattisson VD och affärsområdeschef hos Stampen Media Partner.
Ämnen i artikeln:
Stampen Media GroupStampen blir delägare i Katshing
Huvudägare i Katshing blir fortsatt Ledstiernan. Pelle Mattisson ser också möjligheter till gemensamma annonspaketeringar med tidningarna som ingår i Stampengruppen och fortsatt tillväxt för Katshing.
– Vi ser att vi kan hjälpa e-handelsbolag att utvecklas ännu snabbare än vad som är möjligt på egen hand.
På Katshing ser man lika ljust på det kommande samarbetet
– När Stampen Media Partner går in som delägare ger det ännu bättre möjligheter att utveckla marknadsföring, tjänster och nya kanaler, säger koncernchefen Anders Steen.
Pelle Mattisson ser fortsatt köpglädje för Stampen Media Partner även i fortsättningen
– Vi kommer fortsätta på den inslagna vägen. Vi tittar på andra bolag där vi ser att de målgrupper vi når inom Stampen och produkterna bolagen erbjuder går samman.
Ove Gustafsson
Ämnen i artikeln:
Stampen Media Group