Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Webb

Storebrand och SPP väljer Creuna

Publicerad: 26 september 2013, 14:39

SPP och Storebrand har valt Creuna som byrå med helhetsansvar för företagets digitala närvaro i Skandinavien


- För oss är det viktigt att ha en partner som både har bra affärsförståelse för våra kunders utmaningar och samtidigt kan erbjuda kreativa och tekniska lösningar. Creuna utmärkte sig i sin kombination av hög kompetens inom branding, affärsutveckling och teknologi, säger Pino Roscigno, marknadschef på SPP i ett pressmeddelande.

- Jag är mycket glad att SPP och Storebrand visar Creuna förtroende genom att ge oss helhetsansvaret för de digitala kanalerna i Skandinavien. Detta är ett stort erkännande för vår kompetens som digital fullservicebyrå i en allt mer krävande och digitaliserad värld. Vi tror att en bred och integrerad kompetens är avgörande för att skapa en bra helhetsupplevelse för kunden, säger Arne Hjeltnes, koncernchef för Creuna i Norden.

Creuna är Nordens ledande digitala byrå med cirka 350 anställda i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Teamet som kommer att arbeta med SPP och Storebrand är både tvärfunktionellt och skandinaviskt.

Projektet kommer att ledas av Martin Deinoff (strategisk rådgivare), Beate Alme (kundansvarig) och Nina O'Gorman (varumärkesrådgivare).

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.