Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Webb

Storslam för Farfar

Publicerad: 27 oktober 2009, 10:13

Farfar tog hem både grand prix och prisades i interactive-kategorin när reklamtävlingen Cresta avgjordes igår. Även Volt tog hem ett pris.


Bild från Nokias kampanj ”The unloader”. Farfar är byrån bakom kampanjen.

Reklamtävlingen Cresta är inne på sitt sextonde år. Bakom tävlingen ligger Creative Standards International i partnerskap med International Advertising Association. Tävlingens syfte är att belöna kreativ reklam.

Svenska byrån Farfar har de två senaste åren tagit hem finaste priset grand prix i interactive. I år blev det hat-trick för byrån i och med att kampanjen ”The unloader” för Nokia placerades i topp. I kategorin interactive tog Farfar dessutom hem en vinst för en kampanj gjord för Björn Borg.

Volt tog hem ett pris i kategorin ambient med en kampanj för Norwegian.

Tobias Rydergren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.