Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Webb

Sturegallerians nya look

Publicerad: 5 maj 2008, 13:37

Sturegallerians sajt behövde nytt utseende och en helt ny plattform. Locomotiv fick uppdraget.


Bild på nya sajten.

Sturegallerian, som funnits sedan 1989, har genomgått en makeover på webben. Miljön återspeglade inte riktigt den exklusiva profil som gallerian eftersträvade och sajten uppdaterades dåligt. Uppdraget att ta fram en ny plattform för kunden Jones Lang LaSalle gick till Locomotiv. Resultatet, som lades upp i förra veckan, blev enligt byrån ”en helt ny plattform som speglar den exklusiva miljön och framhäver Sturegallerian som en generös mötesplats”.
Målet är nu att sajten ständigt ska uppdateras och att butikerna själva ska kommunicera med sina kunder på nätet.

– Vi har byggt en helt nu sajt från grunden och till skillnad från den tidigare är denna helt användarvänlig. Den förra var väldigt statisk och knapphändig vad det gäller information. Nu ska kunderna lättare kunna söka efter det som intresserar dem och butikerna ska lättare kunna uppdatera bilder och annat material själva, säger Amanda Mompalao de Piro, marknadsansvarig på Locomotiv.

För cirka ett år sedan vann Locomotiv pitchen att ta hand om gallerians webbplats.
– Locomotiv hade bredden och den spetskompetens som vi sökte. Deras tekniska plattform tillsammans med en stor kommersiella inblick imponerade på oss. Sturegallerian förändras ständigt som mötesplats, vilket webben ska spegla genom att alla butiker själva uppdaterar sina erbjudanden och nyheter löpande, säger Anna Sjöberg på Jones Lang LaSalle.

Budgeten för den nya sajten var cirka 400 000 kronor.

Just nu pågår en vårkampanj som återspeglas på sajten i form av ett animerat galleri. Kampanjen är framtagen av Locomotiv i samarbete med frilansgruppen Cecilia Kusoffsky m.fl, som är ansvariga för Sturegallerians övriga kommunikation.
– Närmast kommer vi att köra en kampanj inför mors dag som även kommer att synas på plats i Sturegallerian, säger Amanda Mompalao de Piro.

Sturegallerians nya sajt.

Sturegallerians tidigare utseende.

Sturegallerian

Uppdragsgivare:  Anna Sjöberg , Jones Lang LaSalle
Byrå: Locomotiv
Arbetsgrupp:  Sofia Weman  och  Amanda Mompalao de Piro  projektledare, Johan Håål web-ad, Jens Soneryd och Igor Smurawa copy, Pierre Eklöf flash, Mikael Alm gränssnittsutvecklare, Allyson Allende programmerare

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.