Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Webb

Succéspelet lanseras internationellt

Publicerad: 16 September 2009, 13:42

Webbyrån Deasign tog den klassiska frågeleken sanning eller konsekvens till MSN. Det blev en succé som spelades av 630 000 unika användare i Sverige. Nu tar Unilever spelet vidare ut i världen.


Ämnen i artikeln:

AxeDeasignAnna Gullstrand

MSN används för att lansera AXE:s nya doft Instinct

Anna Gullstrand, vd Deasign Finland.

Spelet Wheel of Temptation fanns med på MSN:s spelmeny från juli 2008 till januari i år. Det användes för att lansera doften Dark temptation. Nu är det dags för nästa doft Instinct och då lanseras spelet även i Finland.
– Det har premiär på MSN idag. Spelet är lite uppdaterad och vi hoppas att det ska gå lika bra här som i Sverige, säger Anna Gullstrand som är vd för Deasigns finska kontor.

Spelet går i all enkelhet ut på att man väljer en av sina kompisar på MSN. Sedan får den man chattar med svara på frågor, som snurras fram med hjälp av en AXE-flaska. Det finns en version för de som är under 16 år och en annan version för de som är äldre. Eftersom vi utgår från att Resume.ses läsare tillhör den senare kategorin ger Anna Gullstrand ett smakprov.
– Har du haft en sexdröm om någon kompis pappa eller mamma, med följdfrågan vem?

Spelet lanseras nu i Finland, där Deasign startade ett kontor vid årsskiftet.
– Det finns planer på att starta spelet i andra länder. Det är något som Unilever diskuterar.

Har spelet skapat några pinsamheter internt?
– Nej, men däremot har vi fått mejl från användare som undrar varför spelet är borttaget.

Deasigns finska kontor har nu sju anställda. På kundlistan finns Nokia, banken Aktia, AXe, Rexona bokförlaget Lasten Keskus och fotoföretaget Ifolor.

Tobias Rydergren

Ämnen i artikeln:

AxeDeasignAnna Gullstrand

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.