Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Webb

Svag effekt för Googles sökord

Publicerad: 18 Mars 2013, 09:42

Foto: Skärmdump Google.

Enligt en studie gjord av auktionssajten eBay är miljarderna som företag spenderat på sökord hos Google näst intill bortkastade pengar. Detta enligt brittiska The Guardian.


Ämnen i artikeln:

EbayGoogle

Sökordsförsäljningen, som ligger bakom Googles kommersiella succé, är en marknadsstrategi som bygger på att sälja länkar kopplade till företaget (köparen), placerade högt upp i sökmotorns resultatslista. Men ett storskaligt fältexperiment signerat eBay visar att de allra flesta kunder hittat till företagen utan att gå via sponsrade länkar.

Som motargument säger en talesperson på Google till The Guardian att sökresultat skiftar mellan annonsörer.

Linda Myrin

Ämnen i artikeln:

EbayGoogle

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.