Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Webb

Svensk kändissajt ska bli världens största

Publicerad: 6 December 2010, 09:28

De är världens näst största kändissajt. Nu går Turner Broadcasting som bland annat äger CNN in i Starlounge för ett långtgående samarbete. – Det är en bra affär. Det här innebär att vi verkligen kan växla upp, säger Hans Becker VD på Starlounge till Resume.se


Starlounges VD Hans Becker har fått nya, tunga vänner i USA.

Den svenska kändissajten finns nu i tolv länder. Senast öppnade man lokala sajter i Ryssland, Finland och på Irland.

Enligt egen uppgift har hela gruppen Starloungesajter 16,2 miljoner unika besökare per månad vilket gör dem till världens näst största sajt för kändisnyheter.

Turner Broadcasting har fattat intresse för Starlounge och köpt in sig:

– De har köpt en minoritetspost, en betydande minoritetspost. Vi vill inte gå ut i exakta procent, säger Hans Becker.

Vad innebär det här för Starlounge?

– Dels går de in med pengar men också med andra resurser, kompentens, säljkraft och redaktionellt innehåll. Det innebär att vi verkligen kan växla upp.

Betyder de att ni satsar på att bli störst i världen?

– Ja absolut. Det är ett uttalat mål.

Enligt Hans Becker går Turner in med två styrelseplatser i bolaget men den befintliga ledningen sitter kvar och detsamma gäller personalen.

Ove Gustafsson

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.