Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Webb

SVT har funnit en ny publik

Publicerad: 1 juni 2009, 12:42

Medierna har svårt att få riktig fart inför EU-valet på söndag.
Aftonbladet ger bort pengar för att få folk att rösta.
SVT startade en egen kanal för valet på Youtube och är nöjda med resultatet.


Ämnen i artikeln:

YoutubeSVTEU-valet

SVT har nu räknat samman antalet visningar på EU-valssajten. Drygt 330 000 visningar har registrerats och mellan 70 och 80 porcent kommer från Youtube. Under flera dagar i maj var SVT:s EU-valsajt den största kanalen på svenska Youtube.

Och webb-tv blir allt viktigare för SVT, vare sig det sker på Youtube eller på egna SVT Play. En nyligen genomförd undersökning visar att mer än varannan svensk känner till SVT Play.
– Det är precis här vi ska vara! SVT är på ständig frammarsch och vi jobbar hårt för att hitta ny publik och bryta ny mark, säger Lena Glaser, chef för SVT-i, i en kommentar.

Tobias Rydergren

Ämnen i artikeln:

YoutubeSVTEU-valet

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.