Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Webb

Tapas på Twitter en succé

Publicerad: 18 april 2011, 12:24

I fredags genomfördes Sveriges första synkroniserade provsmakning på Twitter. Under en timme testade twittrare Ridderheims tapassortiment och kommenterade under hashtaggen #tapasfredag. Sammanlagt skrevs över 600 tweets och hashtaggen toppade trending topics.


Ämnen i artikeln:

Twitter

Det var i fredags kväll som delikatess- och charkvaruföretaget Ridderheims utlyste en tapasprovning på Twitter. Bakom kampanjen stod kommunikation- och konsultföretaget Cordovan Communication.
–  Valet av Twitter som kanal föll sig naturligt då tapas är en social företeelse som gärna ska ätas i grupp. Tanken med #tapasfredag var att låta Twitterfeeden fungera som en fokusgrupp på nätet där twittrare delade med sig av sina upplevelser, positiva som negativa. Tweetsen handlade om allt från recensioner av de olika produkterna till tips på produktutveckling, säger Lina Hultén PR/Sociala medier på Cordovan Communiction, i ett pressmeddelande.

Över 600 tweets skrevs alltså under hashtaggen #tapasfredag och under kvällen toppade #tapasfredag trending topics på Twitter i Sverige.

Christian Ström

Ämnen i artikeln:

Twitter

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.