Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Webb

Tar över tidskrifternas nätsälj

Publicerad: 26 november 2009, 13:19

Bonnier tar över Bonnier Tidskrifters annonsförsäljning på nätet. Förra Di.se-chefen Martin Ahrend blir ny bas för säljarna i bolaget Ilike.


Ämnen i artikeln:

Bonnier TidskrifterMartin Ahrend

Martin Ahrend blir ansvarig för Bonnier Tidskrifters annonsförsäljning på nätet.

Bonnier Tidskrifter har skött försäljningen av displayannonseringen på webben i bolaget Ilike. Men från och med årsskiftet kommer Bonnier centralt att ta över försäljningen i det nya affärsområde som Martin Ahrend nu bygger upp.
– De kommer att ta över all försäljning, men det kommer att finnas en säljkår som är dedikerad för Bonnier Tidskrifter, säger Bonnier Tidskrifters vice vd Jonas von Hedenberg.

Rent praktiskt så tar Bonnier över bolaget Ilike från Bonnier Tidskrifter. Där är i dagsläget åtta personer anställda.
– Jag ser det som en möjlighet för oss att komma åt de större kunderna. Vi ska öka intäkterna, men minska kostnaderna.

Däremot kommer Bonnier Tidskrifter att behålla försäljningen av koncept, som till exempel Veckorevyns Blog Awards.

Bonnier Tidskrifter kommer också att lägga ut sin webbutveckling centralt hos Bonnier. Där rör det sig om 12 personer som byter arbetsgivare efter årsskiftet.

Tobias Rydergren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.