Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Webb

Telia tar saken i egna händer

Publicerad: 16 mars 2010, 13:11

Telia gör nu i veckan en annorlunda kampanj.
Besökarna på ”Telia i dina händer” kan fråga om allt – svaren kommer i realtid.


Ämnen i artikeln:

DDBTelia

Kolla in kampanjsajten

- Telia i dina händer

På sajten kan besökaren ställa vilken fråga som helst. Svaret skrivs ner på en tavla i direktsändning.
– Mycket av all kommunikation sker via saker vi har i händerna. Telias ledande ställning och kvalitet som accessleverantör gör alla händer starkare. Det spelar ingen roll om det är genom ett fast eller mobilt bredband, ett mobilabonnemang eller digital-tv. Vi ger alla möjligheter säger Carole Lindmark reklamchef för mobilitetstjänster på Telia.

Frågestunden öppnar klockan 12 alla dagar den här veckan och stänger klockan 20 på kvällen. Allt filmas och kommer sedan att klippas ihop till en film med ”highlights”.

Vem är det som svarar?
– Det är på riktigt och inte någon på reklambyrån, utan anställda på Telia.

Hur har ni lockat besökare?
– Genom en webbkampanj och sociala medier.

Vad händer om det kommer oförskämda frågor?
– Det hände vid några få tillfällen igår. Då markerar den som svarar det genom att inte svara eller svara att det är en ohyfsad fråga.

Igår hamnade jag på köplats 140 när jag ställde en fråga. Det ger en upplevelse av att sitta i kö i kundtjänst?
– Den kopplingen tror jag inte att man gör. Det är dessutom underhållande att sitta och se andra personers frågor och våra svar.

Vad vill ni att kampanjen ska kommunicera?
– Livehänderna manifesterar är att man med Telia i sina händer så öppnas möjligheter. Vi låter besökaren prova möjligheterna på ett kul sätt. Telia är kommunikation och med händerna kommunicerar man direkt i realtid. Besökaren funderar, frågar och händerna svarar. Tillsammans skapar vi det som inte fanns för en stund sedan.

Kampanjen är framtagen av Tribal DDB med Mikael Gustafsson som projektledare på Telia.

Tobias Rydergren

Ämnen i artikeln:

DDBTelia

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.