Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Webb

Trafikboom på Hemnet efter gårdshus och framgångsvilla

Publicerad: 6 Februari 2015, 11:33

Fredrik Wikingsson och den numera sålda villan

Med en trafikökning på 11,2 procent var Hemnet den sajt som ökade mest förra veckan. Fredrik Wikingssons villa i Bromma fick stor uppmärksamhet i media. Men det var ett gårdshus som lyftes upp av Dagens Industri som blev den stora klickraketen med över 140 000 visningar.


Ämnen i artikeln:

Fredrik WikingssonBjörn Rietz

Under förra veckan hade Hemnet 1 883 445 unika besökare. Det var en ökning med hela 11,2 procent jämfört med förra veckan innan och innebär att Hemnet.se är den sajt som ökat mest i Sverige.

Samma vecka kunde Resumé berätta om att tv-personligheten Fredrik Wikingsson lagt ut sitt hus i Bromma till försäljning på Hemnet. En nyhet som flera medier som GP, GT Nyheter24, Expressen, Aftonbladet, svensk Damtidning, Dagens Industri och UNT plockade upp.

Enligt Hemnets kommunikationschef Jenny Jeppsson var det en annan klickraket som bidrog starkt till trafikökningen.

– Vi har ofta klickraketer. Gårdhuset på Kungsholmen som bland annat di.se lyfte upp hade 140 000 visningar förra veckan. Medierna brukar uppmärksamma annorlunda objekt vilket ofta bidrar till att öka trafiken.   

Objektet var ett 28 kvadratmeter litet gårdshus på Kungsholmen.

– Kändisar skapar alltid en viss uppmärksamhet, och medierna lyfter löpande upp objekt i sin rapportering. Det är inget unikt. Sedan är det oftast inte enstaka objekt som lyfter trafiken utan snarare ett växande intresse för bostadsmarknaden, säger Jenny Jeppsson till Resumé.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.