Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Webb

Trio leder ny podcast

Publicerad: 29 Oktober 2013, 13:42

Jesper Aspegren, Calle Schulman och Martin Björk

Calle-Schulman, Jesper Aspegren och Martin Björk står bakom den nya podcasten A klass.


Ämnen i artikeln:

Calle SchulmanPodcast

I morgon släpps podden A klass. Här ska lyssnarna varje vecka få lära sig om nya ämnen. Podden leds av Calle Schulman, Martin Björk och Jesper Aspegren. Tillsammans med gäster avhandlar de ämnen som nätverkande, matlagning, vinkunskap, personliga varumärken samt manlig stil och fåfänga.


Varje avsnitt gästas av en expert inom respektive område och lyssnarna kan bland annat se fram emot en lektion i konsten att lyckas med ett långkok av krögaren Fredrik Eriksson, höra pr- konsulten Paul Ronge berätta om hur man bygger sitt personliga varumärke och höra stylisten Lalle Johnson berätta om svenska mäns värsta stilmissar.

–  A-klass är att då och då unna sig lite mer. Det kan handla om en extra sockerbit i kaffet lika gärna som att -  även som man! - våga unna sig ett par jättedyra skor som kommer hålla i 30 år. Men så fort det går till minsta överdrift försvinner magin. Man vill ligga just vid den gränsen, säger Calle Schulman i ett pressmeddelande.

Podden lanseras i samarbete med vinvarumärket A Amarone som marknadsförs av Mondo Wine / Prime Wine  i Sverige. Podden kommer att finnas tillgänglig via Itunes. Under en kampanjperiod på sex veckor kommer den dessutom att finnas publicerad på A Amarones annonsmärkta, digitala bilaga på Expressen.se Pretto PR står bakom kampanjen och podden har producerats av Brickpark.

– För oss handlar podcasten A-klass om att skapa ett forum där kunskap på ett roligt och avslappnat sätt delas inom olika områden. Både experterna och huvudpersonerna förmedlar från sina egna perspektiv hur man kan lyfta något till en högre nivå. Det man vet lite om blir oftast roligare och intressantare, precis som ett vin oftast smakar lite bättre om man vet vilka druvor som använts och var det är producerat. För A Amarone är A klass en bra representation av vad vinet och varumärket representerar, säger Markus Berg, Brand manager och ansvarig på Mondowine i en kommentar.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se


Ämnen i artikeln:

Calle SchulmanPodcast

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.