Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Webb

Trögt för reklam i webb-tv

Publicerad: 12 Mars 2009, 14:52

Allt fler svenskar ser på tv på nätet. Men annonsörerna lade bara totalt 27 miljoner på mediet i fjol visar statistik från IRM.


Ämnen i artikeln:

IRMBjörn Rietz

Webb-tv-tittandet växer i rekordtakt. Senaste mätningen från Mediavision visade att Youtube hade en daglig räckvidd på 360 000 tittare och Aftonbladet sågs av 310 000.

Men trots att tittandet växer snabbt ligger annonsörerna hittills ganska lågt. Under 2008 fick webb-tv 27 miljoner kronor, enligt färsk statistik från IRM. Det var i och för sig en ökning med nästan 100 procent. Trots det är mediet fortfarande i sin linda ur ett annonsörsperspektiv, enligt IRM.

Tobias Rydergren


Ämnen i artikeln:

IRMBjörn Rietz

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev