Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag04.03.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Webb

Trögt för reklam i webb-tv

Publicerad: 12 Mars 2009, 14:52

Allt fler svenskar ser på tv på nätet. Men annonsörerna lade bara totalt 27 miljoner på mediet i fjol visar statistik från IRM.


Ämnen i artikeln:

IRMwebb-tv

Webb-tv-tittandet växer i rekordtakt. Senaste mätningen från Mediavision visade att Youtube hade en daglig räckvidd på 360 000 tittare och Aftonbladet sågs av 310 000.

Men trots att tittandet växer snabbt ligger annonsörerna hittills ganska lågt. Under 2008 fick webb-tv 27 miljoner kronor, enligt färsk statistik från IRM. Det var i och för sig en ökning med nästan 100 procent. Trots det är mediet fortfarande i sin linda ur ett annonsörsperspektiv, enligt IRM.

Tobias Rydergren

Ämnen i artikeln:

IRMwebb-tv

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.