Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Webb

TV-programmet som är störst på Facebook

Publicerad: 8 september 2009, 11:42

Efterlyst är ett programmen som lockar de äldsta tittarna på TV3.
Men det är det populäraste svenska programmet på Facebook.


Ämnen i artikeln:

FacebookEfterlyst

De svenska tv-kanalerna använder inte Facebook speciellt mycket för att marknadsföra sina program och locka tittare. Melodifestivalen lockar miljoner tittare, men har bara 883 anhängare på Facebook.

Istället är det TV3:s trotjänare Efterlyst som har de flesta fansen. När det här skrivs uppgår antalet fans till 10 031. Det kan jämföras med SVT:s På Spåret med drygt 1500 fans. Idol 2009, som börjar ikväll har 912 fans.

När det gäller enskilda programledare är fansen dock flera. Kanal 5:s Filip & Fredrik lockar 32 081 fans och TV4:s Carolina Gynning har 16 281. Efterlysts programledare Hasse Aro har dock inte lyckats så bra med sin personliga marknadsföring på Facebook. Fancluben har bara 149 medlemmar.

Tobias Rydergren

Ämnen i artikeln:

FacebookEfterlyst

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.