Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Webb

Twitter syr ihop världen för globala varumärken

Publicerad: 22 oktober 2013, 12:24

Mikrobloggen Twitter lanserar ett nytt verktyg som gör det möjligt för annonsörer att skicka ut målinriktade tweets till specifika platser världen över. Allt från ett och samma konto. Det skriver sajten Mashable.


Ämnen i artikeln:

Twitter

Till exempel kan ett varumärke skriva en tweet till sina följare i USA och en separat till följarna i Japan eller Sverige från samma konto. Buskapen kommer inte att synas i varumärkets tidslinje om inte följaren hör hemma i regionen som tweeten var ämnad för.

Med det nya verktyget behöver inte längre företag skapa separata konton för varje marknad. Det blir också enklare för företag att direkt rikta budskap, erbjudanden och innehåll mot den specifika målgruppen i regionen.

I dag sker omkring 77 procent av aktiviteten på Twitter varje monad utanför USA. Nu blir det enklare för globalavarumärken att upprätthålla dialogen med sina konsumenter i hela världen. Med verktyget hoppas Twitter kunna få in mer intäkter från annonsörer och stärka sin ställning som annonsplattform.

Det största hindret för varumärkena framöver blir att övertyga sina konsumenter att följa det nya Twitter-kontot.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Twitter

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.