Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Webb

Twitter tar in försäljningsdirektör

Publicerad: 28 augusti 2013, 06:59

Twitter har anställt Ticketmasters förra vd Nathan Hubbard som sin första försäljningsdirektör för att bygga upp möjligheten att shoppa direkt i tweets.


Ämnen i artikeln:

Twitter

Nathan Hubbard lämnade Ticketmaster förra månaden och började på Twitter i förra veckan, skriver den amerikanska branschtidningen AdAge.

Hans huvudsakliga uppdrag är att bygga upp den organisation och teknik som ska göra det möjligt med social shopping i Twitters nätverk.

– Vi kommer att vända oss till dem som har saker att sälja och hjälpa dem att använda Twitter för att sälja effektivare, säger Nathan Hubbard.

Enligt Hubbard ska Twitter samarbeta med ehandlare och betallösningsföretag istället för att konkurrera med dem. Pengarna ska man tjäna på att ta procent på försäljningen.

– En av Twitters huvudstrategier har varit samarbeten, säger han. Och vi ska fortsätta med det när det gäller dem som säljer fysiska och digitala produkter.

Krister Berntsson

Ämnen i artikeln:

Twitter

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.