Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

tisdag18.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Webb

Unibet: ”Måste jobba mer på tydlighet”

Publicerad: 21 september 2015, 14:11

Skarp kritik riktas mot Aftonbladets samsändning med Unibet.

Foto: Sportbladet

Unibet-samarbetet har fått Sportbladets profiler att gå i taket. Unibets Sverigechef Claes Bergström anser att det generellt sätt är viktigt att man jobbar på tydlighet i avsändaren.


Ämnen i artikeln:

SponsorerAftonbladetUnibetReklamSportbladetKritik

Förra veckan hade Aftonbladet och spelbolaget Unibet gemensam livesändning på Aftonbladet.se. Profiler som Robert Laul, Johanna Frändén och Simon Bank berättade i Resumé att det kändes som att tidningen sålde ut sig själva. Medarbetarna visste inte ens om samarbetet med spelbolaget. Jan Helin har kallat sändningen för ett misstag som inte ska upprepas.

Till skillnad från Aftonbladet har Unibet fått positiva kommentarer kring samarbetet.

– Spel är en naturlig del av sporten, så vi har fått bra feedback. Men man måste jobba på tydlighet, vem som är avsändare och hur integrerade ett företag är. Det är jättetråkigt om det är individer som inte är informerade av sin tidning vad det handlar om, säger Claes Bergström, Sverigechef på Unibet, till Resumé.

Claes Bergström vill inte kommentera Aftonbladets roll i det hela, men säger att det är viktigt att ta till sig kommentarer.

– Vi har haft diskussioner med Aftonbladet sedan det här blev aktuellt. Vi tar till oss av de här frågorna som kommit upp. Men jag vill inte kommentera deras sida.

Hade ni velat fortsätta samarbetet?
– Medielandskapet förändras och det blir allt viktigare att hitta samarbeten. Vi har ett par andra aktörer som vi samarbetar med, men har även ett nära samarbete med Aftonbladet sedan tidigare, säger Claes Bergström.

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt

julia.lundin@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.