Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Webb

Utan Twitter kan ni glömma uppdraget

Publicerad: 22 februari 2010, 06:23

Det blir allt tuffare för reklambyråer att fånga marknadschefernas intresse. Amerikanska flygbolaget Jetblue låter byråerna leta efter sin marknadschef på Twitter.


Ämnen i artikeln:

Twitter

Marty St. George, marknadschef på Jaetblue.

I förra veckan skrev Jetblues marknadschef Marty St. GeorgeTwitter ) ”We're pitching our advertising AOR. Curious on digital savvy....first test is how many of the agencies will find me on twitter” och så lade han till #sneaky som hashtag (hashtag är ett sätt att tagga på Twitter).

Hans användarnamn på Twitter är martysg och det finns inga enkla ledtrådar in till hans Twitterkonto och det finns heller inga direkta kopplingar till Jetblues officiella Twitterkonto.

Men de reklamdirektörer som hittade fram utlovas extrapoäng under den pitch som Jetblue nu genomför. I slutet av förra året sparkade man ut JWT.

Flygbolaget har de senaste åren främst jobbat med sociala medier och digital marknadsföring.

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Twitter

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.