Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Webb

Varumärket vars filmer blir mest delade på Instagram

Publicerad: 24 Oktober 2013, 11:51

Montage

Bland de tusen videor som delas mest på Instagram kommer fyra av tio från varumärken. Mest lyckosamma de senaste månaderna har MTV varit. Det visar en undersökning från den sociala videodistributören Unruly.


Ämnen i artikeln:

MTVInstagramUnruly

Instagram öppnade sin videofunktion i juni med möjligheten att ladda upp 15 sekunder långa videor.

Varumärken såsom Samsung, Nike, BMW, Disney, General Electric and Red Bull, Samsung, Nike, BMW, Disney, General Electric och Red Bull återfinns alla Unruly Viral Video Charts 1000 mest delade videos på Instagram. Men de är inte bäst.

Det mest delade varumärket när det kommer till filmer på Instagram är MTV, med 84 videor på listan. Mest delade reklamfilm på Instagram är Peanuts "Snoopygram" där den kända rapartisten Snoopzilla figurerar med 26.962 delningar. Följt av EA Sports video för FIFA 14 och HBO:s promo-video för tvzerien "Girls".

Undersökningen genomfördes mellan 9 September och 9 oktober.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

MTVInstagramUnruly

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.