Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag30.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Webb

"Vi har dragit in 5 miljoner"

Publicerad: 22 Oktober 2008, 09:01

Humorsajten 1000 Apor har över 100 000 unika webbläsare per vecka. Den drar också in rejält med pengar avslöjar Alex Schulman i en intervju i Resumé-TV.


Alex Schulman säger att 1000 Apor är en succé.

1000 Apor drar in pengar genom annonser och samarbeten med andra medier. Bland annat får sajten stor draghjälp från Aftonbladet som drar mycket trafik till sajten. Förra veckan hade 1000 Apor knappt 117 000 besökare, enligt Kia-index.

Det senaste samarbetet presenterades idag. Bröderna Schulman ska tillsammans med SF Anytime göra så kallade sweded movies. Uttrycket kommer från filmen Be Kind Rewind och innebär att man gör förkortade budgetvarianter av stora filmsuccéer.

De många samarbetena och annonsintäkterna gör att grundaren Alex Schulman kallar 1000 Apor för en succé:
– När det här året är slut har vi dragit in mellan 4,5 och 5,5 miljoner på annonser och redaktionella samarbeten. Det är mycket bra för ett up-starts första år. Sedan är det mycket kostnader som är oroväckande stora som vi måste få ner. Det är både löner och tekniska kostnader, streamingavgifter, de måste ner så vi kan gå med reell vinst. Men om allt går som det ska visar vi svarta siffror framemot juni-juli. Det är en jävla succé, det är väldigt bra jobbat.

Citatet är utdrag ur en längre intervju med Alex Schulman som kommer på Resumé-TV inom kort.

Tobias Rydergren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.