Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag10.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Webb

"Vi ska marknadsföra oss skickligt med Bonnier"

Publicerad: 20 Januari 2014, 15:34

Tobias Basilius

Som resume.se berättade i morse så köper Bonnier Dagstidningar in sig i rekommendations-sajten reco.se.


Ämnen i artikeln:

Bonnier

— Reco.se är moget för nästa steg, säger Tobias Basilius, grundare och vd för reco.se. Tillsammans med Bonnier Dagstidningar får vi kraft att lyfta vårt erbjudande till en mycket större publik än tidigare. Rekommendationer på webben är idag avgörande för de allra flesta stora och små företag och vi har en plattform som kompletterar och stärker Bonniers befintliga erbjudande i digitala kanaler.

På svenska reco.se finns 1,4 miljoner svenska företag representerade och sajten har 73 000 verifierade rekommendationer. Det senaste året har reco.se dubblad antalet partners från 500 till över 1000 betalande företag och lyckats dubblerat omsättningen fyra år i rad.

Under 2013 omsatte reco.se 7,1 miljoner kronor och ser en fortsatt stark tillväxt under 2014. Bonnier Dagstidningar går nu in i bolaget med en betydande minoritetspost.

— Nästa steg blir för oss att öppna nya säljkontor och anställa fler dedikerade medarbetare, säger Tobias Basilius. Därtill ska vi se till att marknadsföra oss skickligt tillsammans med Bonnier. Vi ska göra det ännu enklare för konsumenter att konsumera tjänster från företag med goda rekommendationer, oavsett om det handlar om att hitta rätt hantverkare, välja en passande restaurang eller hitta en trygg och prisvärd tandläkare.

Krister Berntsson

Ämnen i artikeln:

Bonnier

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.